Palaa ylös

Pohjoismaiden suurin verkkokauppa

Toimitukset lähelläsi

Kanssamme jokainen voi tehdä hyviä diilejä

Turvallinen verkkokauppa vuodesta 1999

The IBM Poster Program

(0)
Kirjoita arvostelu

Kirja

Robert Finkel

39,50 €
Toimitus alkaen 1,90 €
  • Arvioitu toimitusaika
    6 - 9 Arkipäivää (Kun valitset ensisijaisen toimituksen)
  • Myyjä ja toimittaja Adlibris

Seuraa tuotteen hintaa

  • Viihde, Taide
  • Kirja
  • Isokokoinen pokkari
  • English
  • Robert Finkel

In the late 1960s, IBM was one of the world's pre-eminent corporations, employing over 250,000 people in 100 countries and producing some of the most advanced products on earth. IBM President Thomas J. Watson Jnr. sought to elevate the company's image by hiring world-renowned design consultants, including Eliot Noyes and Paul Rand. As well as developing the iconic IBM logo and a corporate design guide, Rand also brought together a remarkable team of internal staff designers.

One of the designers he hand-picked was Ken White, who, along with John Anderson and Tom Bluhm, headed up the design team at the IBM Design Center in Boulder, Colorado. Together, they initiated a poster program as a platform for elevating internal communications and initiatives within the company. These posters were displayed in hallways, conferences rooms and cafeterias throughout IBM campuses, with subject matter including everything from encouraging equal opportunity policies to reminders on bestsecurity practices to promoting a family fun day. Designers often incorporated figurative typography, dry humor, visual puns, and photography to craft memorable and compelling messages. Many of the posters won Type Directors Club awards and a large number were 're-appropriated' from walls by enthusiastic IBM employees.

While Paul Rand's creative genius has been well documented, the work of the IBM staff designers who executed his intent outlined in the IBM Design Guide has often gone unnoticed. The poster designs by White, Anderson, and Bluhm included in this book represent some ofthe most creative examples of mid-century corporate graphic design, while offering a unique commentary into corporate employee communications of the period. They also embody the full extent to which Thomas J. Watson Jr.'s mantra, "Good Design is Good Business" permeated every facet of the IBM organization, and created a lasting influence on curated corporate design in America.


Laji:
Viihde
Taide
Formaatit:
Kirja
EAN:
9781848224704
Julkaisija:
Lund Humphries Publishers Ltd
Sidottu:
Isokokoinen pokkari
Kieli:
English
ISBN:
9781848224704
Opetusmateriaali:
0
Koko:
136
Kirjailija:
Robert Finkel

0.0

Perustuu 0 arvostelut

Katso lisää arvosteluja (-5)

toimitusehdot

Maksaako tuotteiden palauttaminen? Emme veloita palautusmaksua, mutta sinun tulee maksaa palautettavan lähetyksen postimaksu. 1.11.2018 alkaen perimme maksun noutamattomista lähetyksistä. Mikäli et nouda pakettiasi, veloitamme sinulta 8,90 euroa. Tämä maksu kattaa kuljetusmaksut sekä meille aiheutuneet ylimääräiset kulut. Jos haluat käyttää 14 vuorokauden palautusoikeuttasi, tulee paketti noutaa ja tehdä palautus.

Samankaltaiset tuotteet

Olemme juuri sulkeneet chatin, mutta voit lähettää meille sähköpostia sen sijaan. Ota meihin yhteyttä sähköpostitse ja yritämme vastata kaikkiin sähköposteihin 24 tunnin sisällä. Täältä.