FGTR-malli on saatavana myös Classic-versiossa, joka on ensimmäinen perinteinen FGTR-ikonimalli, joka säilyttää tyylikkäät ominaisuutensa.Ominaisuudet:- ABS-puolikypäräkuori yhdellä koolla- Sisävuori ei ole irrotettavissa.- Korkea hikoilua imevä kangas ja verkkomallinen kangas verkkoa hopeaionikäsittelyllä tehokkaaseen bakteeristaattiseen vaikutukseen- Harjattu metalliruuvi- Anti-scratch Visor UV400 tuella- Leuanhihna mikrometrisellä soljetKäyttö ja huolto:Tämä kypärä on suunniteltu ja valmistettu suojaamaan päätäsi iskun sattuessa erilaisten käytettyjen materiaalien iskunvaimennusominaisuuksien ansiosta.Iskun saanut kypärä. Älä käytä enää iskun saanutta kypärää:- Iskun saanut kypärä ei saa olla enää käytössä. Joskus vauriot eivät näy ulkopuolelta, mutta sisäiset materiaalit voivat olla vaurioituneet. Kypärä on suunniteltu iskunvaimennukseen muuttamalla ja osittain tuhoamalla joitakin osia: jos joudut uudelleen iskuun, se ei pysty suojaamaan sinua maksimaalisen turvallisesti. Palauta kypärä valmistajalle asiantuntijatarkastusta varten tai vaihda se uuteen.Oikea pukeutuminen:- Varoitus: Valitse kypärän koko huolellisesti, sillä se on erittäin tärkeää turvallisuutesi kannalta. Pyydä valtuutetun jälleenmyyjän neuvoa, kun valitset kypärän sopivan koon. Kypärän oikean koon tarkistamiseksi noudata ohjeita kohdassa (4). Älä koskaan käytä liian pientä tai liian suurta kypärää.Kuinka tarkistaa koko:- Turvallinen kypärä on tiukasti päässä. Kypärän koon tarkistamiseksi pue kypärä ja ravistele päätäsi sivuttain ja eteen- ja taaksepäin. Yritä liikuttaa sitä käsilläsi: jos se luiskahtaa, se on liian suuri, joten kokeile pienempää kokoa. Jos paine päässäsi häiritsee tai sattuu, kokeile isompaa kokoa. Sinun on sitten suoritettava ´´ROLL-OFF TEST´´ (katso kuva B). Kiinnitä kypärä. Pidä leuanhihnasta kiinni yhdellä kädellä ja yritä ottaa se toisella kädellä pois voimakkaasti vetämällä takaa. Jos kypärä irtoaa, koko ei ole oikea. Tarkista, että voit kääntää päätäsi vapaasti ja että sivunäkymä ei ole rajoitettu. Tarkista, että voit hengittää vapaasti ja että mikään ei estä ilman virtaamista kypärän sisällä.Sijoittaminen:- Älä kiinnitä kypärää, jos olet asettanut sen liian taaksepäin (katso kuva A) ja käytä sitä aina oikeassa asennossa (katso kuva B).Microlock´´ Retention System:- Uusi kypäräsi on varustettu ainutlaatuisella Microlock-kiinnitysjärjestelmällä, joka on yksi nykyään saatavilla olevista mukavimmista ja moderneimmista järjestelmistä mikrometrisen säätöjärjestelmänsä ansiosta. Jotta saat parhaan mahdollisen suojan ja voit nauttia Microlock-järjestelmän eduista, lue huolellisesti tämän tarran ohjeet. Laita uusi MOMODESIGN-kypärä päähän ja tarkista, että koko on oikea.Kiinnitä Microlock työntämällä lovikieli solkiin kuva A-B. Varoitus: älä kierrä hihnaa, kielen lovien on oltava kypärän ulkopuolella. Vedä leukahihnasta varmistaaksesi, että lukitusmekanismi on kytketty.Paina lovikieli kokonaan, kunnes tunnet hihnan painuvan poskea vasten kuva B-C. Varoitus: kielen ei pitäisi liikkua vapaasti lukitusmekanismissa.Yritä nyt ottaa kypärä pois vetämällä sitä takareunasta ja kääntämällä sitä eteenpäin, kypärän on pysyttävä hyvin kiinni päässäsi.Jos huomaat vaihe 3:ssa, että leukahihna on liian löysä, tämä voidaan todeta riittämättömästä paineesta leuassa, kun lovikieli on työnnetty kokonaan lukitusmekanismiin, jolloin hihna on ennakkosäädettävä (lyhennä leukahihna). Jos huomaat vaihe 3:ssa, että leukahihna on liian tiukka, tämä voidaan todeta, jos leukahihna on liian tiukka, kun lovikieli on kolmannella tai neljännellä napsautuksella, jolloin leukahihna on pidennettäväEnnakkosäädön tekemiseksi vapauta kypärä nostamalla punainen vipu kuva D. Ota kypärä pois. Säädä leukahihnan pituutta vetämällä hihnaa metallin säätösolkeen kuva E.Toista vaiheet 1–3 huolehtien siitä, että lovikieli on aiheuttanut vähintään 5 napsautusta lukitusmekanismin runkoon. Suosittelemme, että ennakkosäädön tekee siirtämällä kiinnitysläppää vähintään 5 rakoa, jotta ´´Microlock´´-järjestelmän säätötoimintoa voidaan hyödyntää parhaalla mahdollisella tavalla. Siirtämällä tai vapauttamalla kiinnitysläppää yhdellä raolla ennakkosäädön osalta järjestelmä takaa parhaan mukavuuden varmistaen kiinnityksen turvallisuuden.Varoitus:- Nosta punainen vipu vain, kun otat kypärän pois! Älä koskaan vapauta vipua ajon aikana.´´microlock´´-kiinnitysjärjestelmän hoito:- Säätö- ja kiinnitysjärjestelmän tehokkuus voi heikentyä pölyn tai hiekan vuoksi.Suosittelemme ´´Microlock´´-kiinnitysjärjestelmän säännöllistä puhdistamista käyttämällä vain haaleaa vettä ja neutraalia saippuaa. ÄLÄ KÄYTÄ LIIVITÄ. ÄLÄ VOITELE. Manipulointeja tai epänormaaleja tapahtumia, jotka voivat vaarantaa kiinnitysjärjestelmän toiminnan, ei voida sulkea pois. Jos ´´Microlock´´-järjestelmä ei toimi kunnolla, lopeta kypärän käyttö.Suojavisiiri:- Kypärä voidaan varustaa kahdella eri tyyppisellä visiirillä (saatavana eri värisävyissä): naarmuuntumaton ja huurteenpoisto. Puhdista visiiri haalealla vedellä (käytä demineralisoitua vettä, jos mahdollista) ja neutraalilla saippualla, jotta huurteenpoisto-efekti maksimoidaan. Vältä kloorin runsaasti sisältävän veden käyttöä. Älä käytä alkoholia, bensiiniä tai muita liuottimia eikä ikkunanpesuaineita, jotka voivat sisältää alkoholia. Poista visiiri ennen kypärän sisäpuolen puhdistamista. Aseta se takaisin vasta, kun puhdistustuotteet ovat haihtuneet kokonaan.Varoitus:- Turvallisen näkyvyyden varmistamiseksi erityisesti yöllä - vaihda naarmuuntunut visiiri välittömästi. Käytä värillisiä visiirejä vain päivällä. Tummemmat visiirit eivät ole hyväksyttyjä ja ne on tarkoitettu vain kilparadoille. Huurteenpoistovisiiri on käsitelty sisäpuolelta erityisellä prosessilla, joka vähentää kondensaatiota normaaleissa käyttöolosuhteissa -5°C ja +40°C (23 F ja 104 F) välillä 80 prosentin suhteellisella kosteudella. Tämä on suoja huurteen muodostumiselta eikä kosteuden imeytyjä. Liiallinen vesihöyry voi muuttua vesikalvoksi visiirin sisällä. Ilmanvaihda kypärä tämän ilmiön vähentämiseksi.Puhdistus ja huolto:- Puhdista kypäräsi vain haalealla vedellä (älä koskaan käytä kuumaa vettä!) ja muutama tippa neutraalia saippuaa tai käytä erityisiä kypärän puhdistustuotteita. Anna kypärän kuivua huoneenlämmössä: älä altista sitä lämpölähteelle äläkä koskaan kuivaa sitä hiustenkuivaajalla.Älä muuta kypärääsi millään tavalla:- Älä koskaan yritä manipuloida kypärääsi. Älä leikkaa eikä poraa kypärän kuorta. Älä aseta ruuveja. Älä maalaa sitä. Älä muuta leukahihnaa. Älä poista visiirin alaosaa eikä kypärän alaosia, koska se voi olla erittäin vaarallista onnettomuuden sattuessa. Älä muuta mukavuuspehmustetta leikkaamalla tai poistamalla polystyreeniä, koska se vähentäisi huomattavasti kypärän iskunvaimennuskapasiteettia. Käytä vain alkuperäisiä MOMODESIGN-varaosia.Käytä kypärääsi huolellisesti. Älä ripusta sitä moottoripyörääsi ajon aikana:- Vaikka kypäräsi on erittäin vahva, sitä on aina käsiteltävä huolellisesti.Kosketus kiinteisiin tai karkeisiin esineisiin voi vahingoittaa maalipintaa tai jopa pahimmassa tapauksessa vähentää kypärän turvallisuutta. Älä koskaan aja kypärää roikkuen moottoripyörästäsi, koska se vahingoittaa maalipintaa, visiiriä ja leukahihnaa. Pidä se aina kaukana äänenvaimentimesta, pakokaasuista ja lämmönlähteistä. Suojele sitä aina auringonvalolta kuumassa säässä, kun et aja, varsinkin jos kypärän väri on tumma.Pidä kypäräsi poissa lemmikkieläinten ulottuvilta:- Varmista, ettei lemmikkieläimesi ´´pure´´ tai ´´naarmuta´´ kypärää ja mukavuuspehmustetta. Aiheutetut vauriot olisivat korjaamattomia.Säilytä kypäräsi turvallisessa paikassa:- Älä koskaan jätä kypärääsi peilivarsiin tai ohjaustankoon, jotta mukavuuspehmuste ei vahingoitu.Älä altista kypärääsi liuottimille:- Älä koskaan jätä kypärääsi tankkiin liian pitkäksi aikaa, koska pakokaasujen haihtuminen vahingoittaa sitä. Älä altista kypärääsi liuottimille, kuten bensiinin tai minkään muun polttoaineen kaltaisille liuottimille, jotta visiiri, pienet muoviosat ja mukavuuspehmuste eivät vahingoitu.